måndag 19 augusti 2013

Hjärtat vart sjuk och jag körde henne tillbaka till Helena och valparna. Hon hade det alldeles för jobbigt, tuttarna höll på att sprängas och hon hade ont.
Gissa om  glädjen var maxad då valparna såg att mamma var tillbaka och genast så tog dom sig ett skrovmål och för Smilla så var det nog en befrielse att dom lättade på trycket.Nu kommer ju valparna att försvinna en och en och det leder väl till att Smilla producerar mindre mjölk så kanske det går bättre, men hon behöver sluta dia för guuuuuuuuuuuuuuuuud så mager och eländig hon är, trots mängden mat hon äter.
Idag så har skolan kört igång och det var två förväntansfulla tjejer som jag körde iväg på morgonen.
Ellen kom ner i natt vid 02.00 och kunde inte sova, Moa var klarvaken då jag vid 06.30 smög upp för att väcka dom, så jag gissar att dom somnar ovaggade ikväll:O)
Min magkänsla efter  den här dagen är att det kommer bli ett bra läsår,vet nu mentorer och andra lärare och vi har bara dragit vinstlotter ...
Kramen på er allihopa

Inga kommentarer: