söndag 8 december 2013

Fredagen var dagen då snön kom. Anders hade beredskap på Arlanda och kan lugnt säga att han fick arbeta,men han tyckte det var superkul....Jag skulle på julbord med jobbet på kvällen men fick ställa in det då jag kände att det ej var värt att åka ut i busvädret , så det vart en tacokväll med familjen Collin istället och IDOL final...jag tycker  det var helt fel att Kevin vann......
Igår så hade vi en bakdag med Maria,Max och Emma, vi var väldigt produktiva , så nu finns det julgodis och kakor.
Barnen gjorde två pepparkakshus , sedan bakades det,saffransdrömmar, lakritsbollar, bountybollar ,saffransdrömmar ,hallongrottor, shackrutor, kladdkakesnittar, chokladkola, tryfflar, sedan så avslutade ett trött gäng med hämtmat...vart en härlig dag med härliga människor.
Idag är det då andra advent och det är 15 mins grader ute,snön är så fin och julstämningen är här:O)
Ellens kompis Linnea har redan kommit då hennes fldr skulle bort idag , så det blir en dag full med bus ute kan jag tro och sedan så ska Moa och Ellen iväg på luciaträning kl 16.00-17.30 ,nästa fredag så är det ju dags....




                           Ha en bra dag allihopa//Kramen

1 kommentar:

Katarina sa...

Hej hopp :) länge sedan jag kikade in här. Så mycket goda kakor ni har bakat. Hoppas att allt är bra med er. Vart firar ni jul? Sköt om dig. Kram Katarina :)