fredag 1 juli 2011

Midsommar i Järvsö och en tripp till Jämtland:O)

Ja midsommar firade vi i vårt Järvsö med goda vänner...familjen Lutkeman:O)
Hade det supernice,vi har ju byns midsommarfirande precis vid våran tomt...dans kring stången,fika och lotter,sen sillunch,promenad som slutade i bad för iallafall barnen,sen grillning och en massa stoj och lek:O)
Irene och Moa fixar sig inför kameran:)





Barnen badade i Boda sjön,dom har gjort iordning badstranden i byn,så det är kanonfint nu...passar perfekt för soliga dagar och badsugna barn och vuxna med för den delen...






Vi hann även med marknad med knallar och karuseller,Järvszoo och en massa prat,skratt och god mat och dryck,tre kanondagar...TACK allihopa:O)




Sen så for allaihopa hem,tom Smilla övergav mig och barnen...men vi tog och styrde kosan till Bräcke och umgick med mormor/gammelmormor i några dagar!Bortskämda med god mat,god dryck,kortspel och yatzy turneringar,badstranden och en tripp till Östersund och en date med syrran och Otto hann vi med...



Fint kort på tre vackra tjejer,en av dom är 92 år:O)


Fick åka hem lite tidigare än planerat pga av att A håller på med höskörden och behöver lite assistans.Jag kan ju inte kasta höbalar pga av ryggen men jag kan ju hjälpa till med annat och markservicen ligger helt hos mig i dessa tider och när det är som mest högtryck så tycker jag inte att jag gör så mkt annat än lagar mat och kör diskmaskin och servar,men vad gör man inte...bondmora som jag är:O)


Kram på er allihopa

1 kommentar:

Katarina sa...

Kram Anette :O) Jag kan inte förstå varför du inte kan kommentera på min blogg. Men det är roligt att du läser den. Ha en skön sommar/Katarina :O)