söndag 27 januari 2013

Du har alltid varit en viktig person i mitt/våra liv,du har som alltid funnits där för oss.
Ditt hem har alltid varit varmt,vi har alltid känt oss välkomna hos dig och du skämde alltid bort oss med kärlek,go mat och underbart sällskap.Vi spelade kort, åt gott,delade på en flaska vin,pratade minnen och under åren så har det alltid bestått men våra samtal har ändrat form i takt med att våra liv förändrades.Vi pratade ofta om mamma och ibland så skrattade vi tillsammans och ibland så grät vi och tittade in i lågans sken och saknaden var så stor efter din dotter och min mamma,men vi kände en trygghet ihop.Du var som länken till mamma och nu så är du oxå borta,men i mina tankar så ser jag er tillsammans,ni kramar varandra och går tillsammans bort.
Jag vet att du älskade oss och du var så viktig för oss,dina barn,barnbarn och barnbarnsbarn,tänk att du även hann se Hugo,du tog hans hand och visade att du var med,det var sån du var mormor,viktig för barnen och barnen var viktig för dig.
I Torsdags kväll så var Gunnel och jag vid din sida,höll din hand och med den andra så kände jag att ditt hjärta slutade slå,tårarana rann nerför kinderna och tiden stannade.......
Älskar dig så......

Inga kommentarer: