tisdag 14 december 2010

En givande dag


Arbetsplatsombud/skyddsmobud som jag är så har jag idag varit på Kommunals dag för just oss,ombud!

En dag med kanoninnehåll.

Fm var med en kvinna som heter Monica Lundberg och som jobbar med chefs/ledar utveckling.
Ett spännande område som vi jobbade med hela fm,grupp processer,vad är min egen roll i en process,att stoppa gnällprocessen som så lätt sätter igång och som inte är konstruktiv och leder till något...hur kan man vända en sådan trend!

Mycket fokus på våra roller som ombud,jag tycker att just detta är så roligt att lyssna,jobba och jag har många tankar kring min egen arbetsplats och roller etc...

Em så kom våran bitr sjukhusdirektör och pratade om projektplaneringen,trodde när jag såg punkten på agendan att detta somnar jag till,men så jag bedrog mig!
En inspirerande man som fick oss att bli engagerade,vi snackade LEAN(Ackis jobbar med modellen som Toyota har,att effektivisera för att nå bättre resultat/kvalitet på kortare tid),mkt gnäll bland många "kärringar"men jag tycker att detta är kanon!

Se över hur vi använder våra resurser,för det är mycket resurser som ej är använda....jobbet blir så mkt roligare och patienterna så mkt nöjdare:O)

Har nu slagit in de sista julklapparna,röjt undan på kontoret,Anders och tarmo har burit ut det gamla skrivbordet och in med det nya,så nu är det fint och snyggt:O)

Har en dunderförkyld Ellen,snorig som få...vi får se hur hon mår i morgon bitti....

Kram på er allihopa



Inga kommentarer: