söndag 19 december 2010

Julbak,tårar och knäck


Ja det är blandningen som vi har hos oss i Edinge.

Bakar den sista satsen lussebullar,denna gången med mandelmassa,barnen bakar pepparkakor,julmusiken står på i bakgrunden och i mitten så står jag med tårarna rullandes nerför kinderna.

Min farmor som är 93 år gammal är nog inte med oss så många dagar,pappa har talat med sjukhuset och dom ringer honom då det är dags....

Min älskade farmor vill inte längre och det kan jag förstå,låt henne få somna in och slippa detta som hon genomlider nu med smärta och annat ont,låt henne få vila,kvar lämnar hon en son,barnbarn,barnbarnsbarn och annan släkt....vi kommer att gråta och saknaden blir stor men då får farmor vila och träffa farfar.....jag vet att han kommer att stå och ta emot sin älskade Kajsa.....

Just ringt sjukhuset och bett ssk att ge min farmor en kram och säga att jag tänker på henne,rösten bröts och hon lovade att hon skulle ge min farmor den varmaste av kramar...känns iallfall bra att dom hälsar henne att vi alla finns med henne....

Älskade farmor .......sätter in en bild på Livets skatter...som du kallar dom för:O)

2 kommentarer:

Katarina sa...

Kikar in och lämnar kvar en kram /Katarina :O)

Therese sa...

Hoppas din farmor får somna in och slippa lida, lämnar en styrkekram <3