torsdag 9 december 2010

Julen för mig.....


.....är att barnen ska få känna samma känsla som jag gjorde när jag var liten!

Minns den förväntan som fanns i hela kroppen dagen innan julafton,granen var så fin i rummet,paketen låg under och bara väntade på att få öppnas(jag skakade alltid på dom:O),lukten av kaffe och mammas goda fikabröd,all mat som fanns,alla som samlades på julafton och det var så mysigt!!!

Vi har samma "tider"på julafton som vi hade hemma då syrran och jag var liten,barnen får alltid morgonpaket och namnsdagspaket(dom heter ju Eva liksom syrran och jag:O),sen så har vi tomten på fm...hänger kvar sedan Ellen var riktigt liten och tycker att det är bra,öppnar även paket på kvällen:O)

Vi är alla tillsammans i år :vi ,syrran,Håkan,pappa,farfar,farmor,Tord,Nina,Alice och även kanske Anneli,så det blir fullt hus...men barnen bara ÄLSKAR det!!!!!
Känslan av att få vara ihop och mysa är det bästa....jag längtar riktigt mycket efter de mina just nu!!!!!!

Kramiz på er allihopa

Inga kommentarer: