onsdag 2 mars 2011

Imorgon den 3 Mars.....


så är det 13 år sedan mamma dog!!!!

13 år utan mamma,13 år med vetskapen om att hon valde att ta sitt eget liv,13 år av tomhet och saknad,men oxå 13 år som det hänt väldigt mkt under mitt/våra liv!

Denna resan som jag och mina närmaste gjort under dessa år har gjort mig och flera andra till dom vi är idag!

Jag pratar ofta med mamma och berättar om livet,när jag är ledsen så försöker jag att stanna upp och få in känslan av att hon är nära,svårt att förklara men det är viktigt för mig.
Med åren så har saknaden och tomheten ändrat karaktär,jag saknar mamma och jag skulle så gärna vilja ha henne hos oss,men jag håller henne levande genom att prata om henne med barnen,visa kort osv.

Under åren så har det tillkommit människor i mitt liv,Anders,barnen,kompisar som betyder så ofantligt mkt för mig.

Min älskade lillasyster som står mig så nära,sammansvetsade som ett,går ej att förklara,men en av de absolut viktigaste personerna i mitt liv!!!!!!
Pappa är och kommer alltid att vara just PAPPA,han är viktigare för mig än vad han själv förstår(tror jag!!!!!!

Ja denna tiden på året så blir jag alltid lite låg,måste igenom den 3 Mars,går igenom timme för timme......

Du lever alltid kvar genom oss mamma och nu så tror jag att du håller ett extra vakande öga på syrran och lillprinsen...men jag lovar att jag ska göra så gott jag kan:O)

2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kram till dig Anette!
Den dagen,den kommer vi aldrig att glömma. Som du oxå skrev. Det är saker man är med om som gör en till den man är. Du är bäst...Varmaste goaste kramen till er idag...å alla andra dagar (fniss)

Katarina sa...

KRAM!!! Katarina