tisdag 29 mars 2011

Utbildning,hoppas ngt fastnar:O)


Ja idag så är det utbildningsdag för oss arbetsplats/skyddsombud!

Har ju två fortbildningsdagar varje år och det är alltid så bra upplagt,Kommunal är ett bra fack och satsar hårt på sina ombud och stöttar oss verkligen då det gäller(det har jag märkt av på sista tiden:O)

Annars så rullar livet på,veckorna flyger fram och snart så är det vår,känns underbart då vi nu har längre kvällar och snart så kanske värmen infinner sig på riktigt och snön försvinner och det innebär ju att man äntligen kan få kratta och dona i trädgården,jag längtar!!!!!!!!

Vecka för vecka så kommer vi allt närmare att Lillprinsen ska komma in i våra liv,han är ju redan en av oss,men tänk att få hålla honom och jisses,min lillasyster ska bli mamma!

Jag minns att hon sa till mig när jag fick Moa och det är ju 9½ år sedan:Jisses du ska bli mamma, och sen när Ellen kom så sa hon:Jisses,nu är du 2 barnsmamma och ibland så stannar jag upp själv och tänker:jisses,jag är faktiskt mamma till 2 barn och då blir jag så lycklig och nu när jag läser detta och ser att det snart är 10 år sedan jag blev mamma för första gången,så undrar jag vart åren tagit vägen,det går så snabbt...om tre år så har jag en tonåring,JISSES!!!!!!!!

Nu ska jag ta och packa ihop och dra mig iväg till Uppsala...Ha en bra dag därute och mina tankar finns hos Linda (En småbarnsmamma med cancer,när man läser hennes blogg och att hon nu kämpar i slutskedet av livet,så är de flesta av problemen inga problem.....tänk på att leva livet idag,inte imorgon!!!!!!!!!!)

Inga kommentarer: