lördag 29 januari 2011

En dag med många känslor!!!!


Igår så begravdes min/vår älskade farmor!

Som prästen sa,hon fick leva i 93 år och vara helt klar i huvudet ända in i det sista,det är en gåva om något!

En vacker,stillsam,enkel begravning....precis som farmor önskat.

Pappa uppfyllde verkligen farmors sista önskan på ett värdigt och kärleksfullt sätt och som ett sista farväl så höll han ett tal till sin mamma och det var så vackert och innerligt och jag vet att farmor satt och nickade och log i sin himmel....du gjorde det så bra,pappa!

Många känslor och alla var vi slut efteråt,mina barn var fulla av frågor och efter ca 20 minuter i bilen så sov dom resten av bilresan hem(ca 4 timmar,totalt utmattade!


Jag fick träffa min kusin igår!!!!!
Har tre kusiner på papppas sida och eftersom dom bott i Kanada så har jag ej träffat dom.

Nu bor Annika i Sunne och hon kom på begravningen igår och det var så roligt att få träffa henne och jag hoppas att vi kan hålla kontakten på någe sätt eftersom Bornestigs släkten inte är så stor:O)

Dagen var en fin dag tillsammans och jag är övertygad om att farmor fick sin sista vilja i livet på precis det sättet som hon såg framför sig i livets sista timme tillsammans med sin älskade son!!!!!

1 kommentar:

Jan Bornestig sa...

Tack för dom fina orden, det värmde!
Pappa