söndag 2 januari 2011

Uppdatering av vad som hänt hos oss.....

Ja dagarna innan jul så sysselsatte moster och Håkan barnen,en dag så bakade dom jätte goda pepparkaks cupcakes,dundergoda men supermastiga.....

En liten bild från självaste julafton då barnen öppnade paket,vi hade flera paketöppningar under dagen,men detta är från kvällens öppning:O)Dom var såååååååå nöjda!!!!!

Så for vi till Järvsö på Tisdagen,jag var superkrasslig och preppade mig med Ipren,sov mestadels av vägen,kravlade mig in till soffan och kan säga att det var först på fredagen som jag kände mig som människa igen...
Barnen och A var i backen och Ellen gick i skidskola(snögubbarna),hon tyckte det var jättekul och hon lärde sig bra:O)

Nyheten i backen i år var att dom i "knattebacken"istället för lift satt ett rullband,skitsmidigt för de minsta,dom bara ställer sig på och sedan så rullar dom upp och sen så tar bandet slut och då står dom i backen,kanonbra!!!!
Moa var snäll storasyster och åkte med Ellen på bandet.
Moa är annars en riktigt skidfantast,hon ville ej åka hem på dagarna,spelade som ingen roll hur mkt hon åkt...hon får ALDRIG nog:O)



Annars så har vi som det tydligt speglar sig på bilden,spelat spel,ätit och druckit gott,sett på bra fimer och bara umgåtts,så mysigt!
Barnen har ju en kompis i Boda som heter Elvira och hon och barnen har även hunnit leka en del,hon tycker verkligen att vi ska flytta till Järvsö och så kan vi ha vårat hus i Edinge som sommarstuga,hon tycker att det skulle vara så mkt bättre....
Hon och barnen längtar redan till vecka 8 då dom ses igen....hon är en riktig sötstrut!!!!
Kram på er allihopa

Inga kommentarer: