lördag 8 december 2012

Här sitter jag och lugnet har lagt sig i  Edinge.
Ellen har somnat , Moa sover borta hos kompis,A sitter och läser i soffan och jag passar på att ta lite datatid innan det är dags att stryka lucianattlinnet tills i morgon.
Snön ligger vacker ute,vilket väder vi haft här i Uppland under veckan,i Onsdags så vart jag insnöad på jobbet med patient,så det kan gå:O)
Idag så har jag rullat julköttbullarna,bakat en sorts kakor,varit på kalas hos familjen Collin då vi firade Jonas som fyllt år och nu så är det kväll igen,en dag går så fort!
Vi tog sovmorgon,jag vaknade vid 09.30 ,fördelen då barnen blir större...
I morgon så är det avslutning på barnens aktiviteter,ungdomskören och tunabarnen.
Blir gudstjänst med luciatåg och julspel,sen julfesten med fika och tomte,sen på kvällen så ska jag med min underbara kompis Maria J och se Jonas Gardell på UKK,det ska bli roligt!
En helg är inte så lång då man har fullt upp,skönt att aktiviteterna nu börjar att ta lov och att vi snart kan se fram emot lite ledighet,det behöver vi alla.
Kramen till er alla från oss alla i Casa Edinge....snart är det jul....

Inga kommentarer: