tisdag 23 november 2010

Advent

Jaha mina vänner,ni som känner mig vet ju att jag älskar julen och att advent är tiden som jag njuter mest av:O)
Kliar i fingrarna för att få sätta igång och göra julfint härhemma och idag så har jag börjat att stryka gardiner och dammat av stakarna och stjärnorna.




Det är ju mkt som hör julen till,stöket med familjen,bakning,julgodis ska göras och paket ska handlas(har handlat dom flesta:O)
Att tända ljus älskar jag vilken årstid det än är,på sommaren så kan jag tända ljus i lyktor på altanen,höst och vinter så är det lyktor,stakar,ljuskoppar precis överallt och till julen så är ljusen bland det viktigaste och jag handlar ju Partylite ljus och har svårt att använda några andra,snart så kommer den leveransen...
Imorgon Torsdag så arbetar jag kortdag,slutar vid 13.00 och sen så ska det handlas,hämtas barn och hem och börja städa,sätta fram mina nyinköpta amaryllisar,hyacinter samt julstjärnor......snart är det jul:O)
För mig så står julen för ngt positivt och det är ännu starkare sen jag fick mina egna barn och för mig så är det viktigt att dom får en riktigt jul,för jag minns själv så förväntasnfull jag var när jag var barn.......
Kramen på er

Inga kommentarer: