söndag 14 november 2010

Rikedom,vad är det????


Jaha här sitter jag med en kopp kaffe och känner mig rätt så tillfreds med livet,TROTS att tvätten ligger i högar,alla måsten ligger och hånflinar åt mig och egentligen så skulle jag jag fara runt som en tok,men jag gjorde ett val och det var att sätta mig ner vid datorn :O)Ibland så blir jag så tagen av vad rik jag är,inte pengar utav allting annat som jag har förmånen att ha i mitt liv,människor som jag älskar och bryr mig om,all kärlek som jag får av olika människor,att jag hamnade i Uppsala....men framförallt mina älskade barn!!!!!

Jag minns att ett tag i mitt liv så tyckte jag ej att jag var fin,kände inte att jag dög,vart kallad fula ord av en människa i strömsund(vilket ledde till att flera sa samma dumma saker som S.A sa) som tyckte att han helt tydligt var mera värd och hade rätten att mobbas,har lagt det bakom mig och kan idag definitvt se att det var ju hos honom problemet låg och inte hos mig,men då kändes det inte så...min självkänsla var i botten.....

Hamnde i Åre och kom i kontakt med så många underbara människor som helt plötsligt såg mig för den JAG var(Fanns många innan som gjorde det,men det var där som JAG började att förstå det:O),kände mig omtyckt,träffade killar och fick bekräftelse på att jag dög,en av de absolut roligaste,härligaste perioderna i mitt liv.

Sedan bara löpte det på,jag fyllde på mitt förråd av underbara människor,hade några mindre lyckade förhållanden och under denna perioden så förlorade jag min älskade mamma,vilket gjorde att allt och jag menar ALLT i mitt liv raserades under loppet av ett dygn....jobbade mig upp och tack vara mina underbara familj, vänner från förr och de jag lärt känna så kom jag på fötter....bestämde mig för att "göra slut"med Jämtland och flytta ner till Uppsala!!!!

Varför det vart Uppsala berodde väldigt mkt på att min älskade kusin med familj bodde härnere och jag är ju gudmor till Elin ,hade min kompis Marie härnere och det kändes skönt att inte vara "helt ny" ....

På 1 månad så hade jag fått 2 jobberbjudanden,fått 2 förstahandskontrakt på lägenheter i Uppsala(En omöjlighet)...sen tog det ytterligare några månder så kom Anders Blom in imitt liv och ingenting var då som vanligt:O)

Med honom så hittade jag någonting som jag aldrig känt förut,han fick slita ganska så hårt för att visa mig att jag kunde lita på honom,var ganska så bränd efter sveket från mamma,tog inte lång stund så hyrde jag ut min fina lgh i 2:a hand och vart Öster Edinge bo....

Här vart jag introducerad i en härlig,fartfylld skara av männsikor och vi hade otroligt roligt ihop ,sen så vart Anders och jag föräldrar och en ny epok i våra liv började....så underbart:O)

Moa föddes-01 och våra liv vart och kommer aldrig mera att bara vara :Anette och Anders...men vem vill det.

Vem är då denna underbara Moa:Jo idag så är hon en tjej på 9 år,ganska så blyg då hon möter nya människor,många kompisar men bästisen av bästisar heter Karin och går samma klass,dessa två sötnosar har lekt sedan de var 2 år!

Mjuk,ömsint,inkännande,pratglad med kompisar och familj,kreativ,älskar dans,sång och teater,slalom.

I skolan så är slöjd,engelska,NO favoritämnen.

Vad hon ska göra när hon blir stor skiftar naturligt som det gör för barn,men att driva ett hunddagis med Karin kan vara ett alternativ,polis vill hon andra dagen...så vi får väl se vad det blir:O)
Moa har en favorit av favoriter och det är moster Ann,finns ett band dom emellan som ingen och då menar jag ingen kan slå,dessutom så är dom så lika varandra så morfar sett fel på kort,fniss:O)


2005 så var det dags för lillasyster Ellen att komma till familjen.

Från 1:a stund så har hon med klar och tydlig stämma sett till så att alla i hennes närhet vetat vad hon vill

Stark,bestämd,tempramentsfull,mjuk,envis,tydlig och väldigt mammig.....

Tycker om att pyssla,dansa,leka med kompisar,,vara med djuren,spelar handboll....

Går hos dagmamma och älskar när Stina gör sin goda panerade fisk med potatis,vit sås och kokta grönsaker,Fias köttfärsbiffar med kantarellsås och potatis,otaliga är gångerna då hon sett till att jag ringer dagmammorna och får deras recept:O)

Ellens yrkesval ligger just nu på frisör till mammas stora glädje,men som sagt ...vi får se!!!!

Detta har gjort att jag idag är nöjd med mig själv,känner att jag duger,jag vet vad jag kan och dessutom erkänna vad jag inte kan,vet att jag är envis och ibland så står jag på mig i saker och ibland så ger jag mig...jag törs göra val som inte alltid är så bekväma,men ibland så måste man inse att när människor tar mer energi än vad dom ger så har man definivt nått en återvändsgränd och då är det bästa för alla parter att bryta,allt detta kan jag göra pga av MIN familj,de underbara vänner som alltid finns...ni stöder mig mera än ni någonsin kan ana.....jag är så RIK som har er i mitt liv!!!!!!!!!

TACK!!!!!!!

6 kommentarer:

Tilda busens matte sa...

Fint skrivet!

Katarina sa...

:O) Härligt! Kram Katarina.

Gunnel sa...

Underbart att läsa. Kram

hemma hos Bus sa...

Såklart att du är rik...Jag är det oxå med dig som vän. Kramen.

Anonym sa...

Bra skrivet!!!
Jaa..jag tror att jag vet vem du menar i Strömsund..han har fått många av oss att må dåligt!!

Kram..

Kika sa...

Du har verkligen satt ord på känskan att vara mamma! Underbar rikedom!

Kramar "grannen"