lördag 10 september 2011

Haft att göra,men njutit ändå



Tänker en del på detta med stress,har ju som mina nära och kära vet haft problem med yrsel under många år,oftast så är det en ostadighetskänsla men förra hösten så fick jag ordentlig karusellyrsel som slutade med att jag ej kom någonstans,spydde och mådde fruktansvärt dåligt,vart ett par anfall och sen kom dom inge mera och jag trodde att det var över.

I våras så var det dags igen,samma karusell,kräkningar och denna gång även ett tryck i örat samt att det tjöt ngt så fruktansvärt i örat,det bästa jag kunde göra vara att ligga och jag somnade vissa gånger och sen var det bättre och nu har jag varit anfallasfri ganska länge.



I veckan så har jag varit till en kanonbra överläkare på öron/näsa/hals som har två teorier,kraftig migrän kan det vara(men det tror han minst på)sen finns det ngt som heter Meniers sjukdom som är enligt mina symtom,har även en liten hörselnedsättning på mitt vänstra öra och det ska utredas vidare...jag hoppas på att en gång för alla få ett svar på vad som är fel och få lite hjälp.



För att knyta ihop påsen där jag började så pratade vi om livet och hur livet ser ut då man är i min ålder,stress,vad kan det vara,hur reagerar man på det och han var en klok man och jag kände mig verkligen lyssnad på.Jag upplever mig inte stressad,men det är klart att bara vara mitt i livet med jobb,familj,skolarbete,aktiviteter,hushållsarbete och allt annat kan ibland bara kännas för mkt,och med det så är det inte sagt att jag vill vara utan just allt det.Älskar min familj,mitt liv och alla i det,men om det är så att det är den sjukdomen så är jag extra känslig för just stress...men vidare utredning ska ske och jag vilar lugnt och hoppas på att ej få fler åkturer med karusellen....Idag så har jaghaft en bra dag,hunnit med en del hemma,vart på promenad med Maria C och Smilla,plockat mossa i skogen som jag ska använda i advent/jul,myst lite och nu blir det myskväll med familjen och en tidig kväll(tror jag),känner mig trött!!!!!



Kram på er allihopa

3 kommentarer:

Katarina sa...

Din yrsel påminner om det som två av mina kompisar har haft, kristaller i örat, kolla om det står något om det på nätet.
Kram Katarina :O)

Netten sa...

Kristaller har läkarna helt utelsutit då det INTE är lägesbetingad yrsel...så den teorin har dom skarpt avvisat.....läkaren sa tom att det skulle vart lätt om det var det,jag ramlade ju förra året och slog huvudet väldigt hårt i ett stengolv och då skulle det kunnat vara just kristaller,men så var ej fallet.....Kramen

Therese sa...

Så skönt att du blir lyssnad på å utredd, hoppas du får en diagnos så det går att behandlas på något sätt. Å mossa måste jag plocka lite till ;-) KRAM