söndag 25 september 2011

Söndag hela långa dagen


Jag fick sovmorgon i morse och insåg dessutom att jag EJ hostat på hela natten,tjihoo:O)Hostade iofs desto mera nu på morgonen,men det är ju underbart att få sova!
Känner mig piggare och har nog bestämt mig för att ta mig iväg till jobbet i morgon,har ju ej ngt fysyskt ansträngande jobb,så provar iallafall:O)
Idag så blir det en dag av läxläsning med Moa,dom har enligt min mening VÄLDIGT mkt läxor för att bara gå i årskurs 4.
Denna veckan så har dom SO läxa,med landskap och landsdelar,läxförhör på tisdag,skrivläxa med 8 uppgifter,samt läsläxa,sen så har dom engelska prov och då har dom kapitel 1-5 med ALLA tillhörande glosor,iofs haft dom som läxor förut,men jisses dom är bara 10 år,hur ska dom komma ihåg allt!
Jag minns väl själv hur det var då man pluggade in glosor,vissa fastnade och de andra satt bara för att man pluggade in dom och sen efter läxförhöret så var dom borta!!!!!
Vi har föräldraföreningsmöte på Onsdag och då ska jag och några andra ta upp detta med läxorna,min syrra är lärare på högstadiet och hennes elever har INTE såhär myckey läxor...måste ju kunna lägga upp lektionerna på ett annat sätt....ja jag glömde ju att dom har MATTESTOPP oxå(utöver den andra läxorna).....
Solen skiner och det är verkligen höst nu,vi bor ju på en tomt omringad av träd och det innebär VÄLDIGT MKT LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖV!!!!!!
Kratta kan jag tycka är ganska så rogivande,men i skrivande stund så kan ja inte det,flåsar ju bara av att få på mig kläderna...så A får kratta....men jag hinner för som sagt så är det gott om varan:O)
Idag så går kramen till min morbror Sven-Olov som fyller 70 år...Hipp,Hipp,Hurra...vi ringer senare under dagen:O)

1 kommentar:

Katarina sa...

Ja det var verkligen mycket läxa. Här kan det max vara två läxor i veckan och det tycker jag räcker när man har tre barn. Hoppas att det blir någon ändring på det där efter mötet. Kram Katarina :O)