tisdag 9 oktober 2012

Stolt

Min pappa har under hela mitt liv arbetat som socialchef och varit en drivande person.
Inte rädd att ta strider och hamnar då oxå ganska så mkt i medierna,inte alltid så rolig läsning då många männsikor ägnar sig åt att kasta kommentarer av mindre rolig sort!
Jag läser numera aldrig kommentarerna då jag blir sårad,det är min pappa det handlar om.
Nu känner jag en enorm stolthet över den boken som pappa och hans kollega Håkan nu är klara med.
En fin skildring av äldreomsorgen(kan behövas i dessa dagar)en handbok med information om hur man kan gå tillväga mot olika instanser och vilken hjälp man har rätt till.
Mina barn tyckte det var så häftigt att se morfar i boken och jag känner mig så stolt över pappa,ännu en gång!
Skiter i allt annat och njuter av att ha en drivkraftig,inspirerande,stark,duktig pappa....

1 kommentar:

Katarina sa...

Det gör du alldeles rätt i :O)
Ser att ni har mist en god vän, förstår att det känns tungt. Livet är bra orättvist ibland. Önskar att man kunde vrida tillbaka klockan lite. Sköt om dig. Kramar Katarina :O)