torsdag 21 november 2013

Förkylning som grädde på moset , tjihoo vad det går bra nu!!!!
Ja att känna sig som en nyponros är inte direkt så som jag skulle beskriva mig själv just nu, mera som en vissen maskros:O(
Men det kommer att bli bättre...
Igår så var jag och hälsade på mina jobbarkompisar och jag har verkligen världens bästa ,dom är så goa.....alla kramar och det stöd som jag har hos dom är ovärderligt, så skönt att inte behöva förklara sig eller känna att folk inte förstår, dom gör det!!!!!
Jag är inte direkt personen som klagar utåt utan biter ihop, ler och säger att det är bra, är inte direkt uppfostrad till att klaga över minsta lilla krämpa.
Sedan så tycker jag att det är lite skämmigt att säga att man är utbränd/utmattad som läkaren säger, varför är JAG  det?????
Det syns ju inte utanpå, mycket lättare om man brutit armen eller benet , då syns det ju och folk behöver inte fråga eller undra....
Sedan så är det jobbigt med ett jobb där du hela tiden ger av dig själv , möter familjer i kris med ett sjukt barn och jag vill GE ALLT i den stunden , för det är det som jag skulle vilja ha om det var mitt barn det handlade om.
Då är det jobbigt då man inte mår bra själv, resurserna finns inte där och då känner jag mig otillräcklig...
Men jag är full av tillförsikt att det blir bra, måste bara få ladda om och fylla på och förhoppningsvis så ska året som kommer blir bra, alla nära och kära ska få vara friska och det mesta flyter på, kan det få vara så nu så tar vi även motgångarna som kommer..
Jaha, det var de tankarna denna morgonen:O)

Jaha, nu ringde min läkare och jag har verkligen en fantastisk läkare ,hon är så omtänksam och bryr sig om.
Jag är fortsatt sjukskriven på heltid, hon tycker inte jag ska gå tillbaka än då medicinen ej börjat verka, illamåendet ej släppt och jag har det jobb jag har, ganska så skönt att ej behöva ta beslut själv.
Ska träffa henne på Tisdag.....
Nu ska jag ta och dricka en kopp kaffe, läsa morgon tidningen och sedan se vad dagen erbjuder


                                   Kram på er allihopa

1 kommentar:

AnnaLena sa...

Kramen till dig. <3