torsdag 10 december 2009

Två veckor kvar till julafton


Idag så är det ju precis två veckor kvar till julafton,herregud!!!!

Tiden rinner iväg och jag har inte fått den riktiga julkänslan,men den kommer stundvis bla då Ellen lussade,julsångerna står på stereon,bakade kakor hos mormor,ska ju julbaka lussebullar och julgodis på söndag så då kommer det säkert över mig:O)

Annars så är det ju julmysigt i Blom Bornestig hemmet,det luktar jul av hyacinter,anis och andra julblommor,barnen ska nog få jobba med nejlikorna i apelsinerna i helgen,så detta blir nog bra.

Veckan har löpt på med jobb på dagen och jobb på kvällen,magen sköter sig hyfsat och jag känner mig på ett bra humör:O)

Imorgon så är det lussefirande på skolan och Moas klass ska sjunga och spela teater och sen så är det klass F-1 samt klass 8-9 som lussar....blir mysigt.

Sen på em så kommer största delen av familjen Friberg och hälsar på och det ska bli så mysigt,så mysigt att få ses....var ett tag sen nu:O)

Nej nu ska jag till soffan och fortsätta att läsa min gripande bok"Pojken som överlevde förintelsen".

Vilken bok,jag har gråtit så jag har varit tvungen att lägga bort boken för jag har inte sett vad det ståpr,beskriver ur ett barns ögon om hur han överlevde koncentrationslägren och allt annat hemskt som hände under Hitlers tid,Ander som ALDRIG läser böcker ska läsa denefter mig.

Hörs imorgon och en stor kram till er allihopa från mig....

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad mysigt med lite juldofter. Här har julkänslan kommit på avvägar. Snön har ju tinat bort. Jag vill ha snö, snö och återigen snö. Dessutom vill jag ha mera tid.
Hoppas att ni får en mysig dag imorgon. Miss U.