söndag 28 februari 2010

Kalas och sjuk Ellen


Ja denna helgen går verkligen i kalsets tecken:O)
I fredags så började jag med personalfest och det vart trevligt,vi firade tre av kollegorna som fyllt/fyller jämnt,Fanny var barnvakt åt Ellen så hon hade det så bra så:O)

Igår så kom ju Anders och Moa hem så då firade vi honom med tårta och paket,hade köpt en semeltårta till mitt semelmonster och gissa om han vart glad:O)

Sen så bar det av till farmor Gun som fyllde 70 igår och där vart det fika med bla smörgåstårta som jag vart jättedålig på,dumpade som en tok och trodde helt ärligt att jag skulle behöva kräkas för första gången efter operationen,den var tydligen för fet och jag åt bara en pytte,pytte liten bit.....men kalaset var trevligt med mostrar och andra.

Sen idag så ska det komma släkt och kompisar och fira Anders så nu är det bara till att göra iordning nästa tårta,detta är inte bra för vikten.....och jag som ska på 6 månaders kollen på fredag,får leva på vatten och bröd i veckan:)

I natt så har jag knappt sovit ngt då Ellen vaknade och skrek,hon hade sån öronvärk och sen så har hon bara sovit ngn kort stund för att sen gnyendes vakna och snurra som en kålmask i sängen,har förhöjd temp,snorig och skrällhosta och det har ju varit så i två veckor nu,pratade med sjukvåprdsupplysningen och kan ni gissa vad jag fick för råd????
Jo,AVVAKTA!!!!!!!!!
Har jag hört den förut!!!!!!

Nu så ska jag inte vara tjurig utan fortsätta preppa med nässpray och Ipren så håller hon sig uppe,men blir det inte bättre under dagen så tänker jag KRÄVA en tid,så det så...för bestämd ,det kan jag vara!!!!(har det efter far min:O)

Kram och önskar er alla en bra dag!!!!!

2 kommentarer:

Bus sa...

Fy tusan vad trist med öronvärk :( Avvakta, den har jag hört mången gånger förr. Låt henne tugga lite tuggummi och spraya m nässpray. Ipren i all ära men jag tror på Alvedon när d gäller barn. Har bra erfarenheter av det när det gäller smärta. Dessutom kan du ta dubbel dos en gång så blir det bättre. Bara du inte passerar dygnsdosen.
Hoppas att du får en bra dag trots allt. Kramsiar <3

Anonym sa...

Jobbigt för stackars lilltjejen att vara sjuk så länge!
Hälsa Anders grattis i efterskott!

Från de boende på Snorrevägen