fredag 8 oktober 2010

UTSKRIVEN!!!!!

Idag så har jag vart på min 1 års kontroll på Sophiahemmet och är därmed utskriven och klar:O)
Har gått ner 47 kg och minskat 30 cm i midjan och är så nöjd med livet och mig själv så det är helt galet!!!!!!
Som jag berättat förut och som jag även sa till kirurgen och dietisten idag:Det viktigaste och häftigaste med denna resan är att nu kunna STÅ STILL i vikt utan att behöva tänka hela tiden på VAD jag äter och att ha dåligt samvete för att ngt som jag åt som jag ej skulle,att hela tiden behöva banta,nu har jag ett verktyg som hjälper mig att reglera och det är bara helt jäkla underbart!!!!!!!!!!!
Har hittat en träningsform som passar mig,hundpromenader och fortsätta med Afrodansen och sen så räcker det,mina blodsockerfall sa dietisten att jag ska ha Dextrosol,nötter och annat med mig JÄMNT så jag snabbt kan ta för att sedan få imig ngn mat så snabbt som möjligt,men det är lätta problem att åtgärda!!!!
Kan bara säga att jag ÅNGRAR INTE att jag med darrande fingrar en dag i Juli-09 slog numret till Bariatric Center på Sophiahemmet,dom/jag har tillsammans förändrat mitt liv till det jag ALLTID strävat efter!!!!!!
TACK till dom och även ett stort TACK till mig själv,detta har VI gjort bra:O)
JAG är bara så löjligt lycklig så det är nog svårt att förstå.........

2 kommentarer:

hemma hos Bus sa...

Underbara vän. Du har gjort en kanonresa som heter duga. Jag är jättestolt över dig.

Katarina sa...

Du ska vara stolt äver dig själv. Du har gjort en jätteresa. Kanonhärligt att läsa :O) Kram Katarina.