fredag 11 februari 2011

Hästar på besök......


Ja iförrgår kväll så hade jag lagt mig för att sova,var helt slutet efter mkt jobb och annat som händer i livet just nu.

Hör hur våran hund Smilla skäller som en tok,Anders för oxå ett himla liv och lite småarg så virar jag in mig i täcket och fräser åt honom....vad håller ni på med???

Det står två hästar på trappan säger han!!!!
Jag börjar då misstänka att han blivit lite smått galen och fräser lite fränt...jo tjena!!!!
Ja men titta då och jag öppnara dörren och sen stänger jag dörren...för där ute på trappan på väg in står ju mkt riktigt TVÅ HÄSTAR!!!!!!!!

Öppnar igen och kliar två ponnysar under hakan,visar sig seanre att det är en granne längre bort som är ägare till dessa rymlingar,men innan hon kommer hinner vi med att mata med hårt bröd,klia mkt under hakan ,dom småäter på pulkorna,åker barnens tefat med hovarna,äter lite på min ljung och ser bara så där allmänt lycklig ut:O)

Min stackars hund när vi senare skulle ta ut henne och nattkissa så smög hon fram mot dörren och kollade ut INNAN hon tog steget utanför dörren,men vet ju aldrig vad som händer i Öster Edinge på kvällstid:O)

Inga kommentarer: