lördag 21 november 2009

En dag med min farmor Kajsa




Imorse klockan 07.00 så begav vi oss till Arvika för att hälsa på min farmor Kajsa.

Hon är 92 år gammal och ser i dagsläget knappt någonting alls,men åh så glad hon vart att"se"oss:O)
Vi har umgåtts och passat på att få pyssla om henne lite och lagat god mat och stoppat frysen full av hembakta lussebullar och annat gott som vi handlat,måste skämma bort lite:O)

När vi åt middag så sjöng barnen bla luciasänger och annat som de kom på,det vart en del låtar när dom väl vart varm i kläderna,men farmor njöt i fulla drag:O)

Att säga hejdå är ALLTID lika jobbigt och när farmor grät så grät jag,när man är så gammal som farmor är så vet man ju inte om man ses någe mer ,men jag har iallafall bestämt att vi ska åka igen i vår och hälsa på.

En lång dag har det varit och bilen har rullat 82 mil,så lite trötta är vi nu,men väldigt nöjda....så nu ska jag faktiskt dejta kudden för att orka med morgondagen som innehåller fönsterputs och strykning av en massa julgardiner...YIHAAAAAAAAAAAA!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilka härliga bilder! Vad roligt för farmor att få vara med.
Ses på jobbet imorgon
Kram
S.

Anonym sa...

Vilket mysigt besök.
Tack gulle dig för kommentaren. Appropå hoppet så är det nog långt bort just nu. Men men, under har ju skett förr.Kram från en sömnlös nattsuddare :)