måndag 2 november 2009

Gastric By Pass,en förändring för livet....



Lite uppdatering för er som följer min kamp mot kilona....Status just idag så är det minus29,1 kilo och midjemåttet har minskat med 26 cm,känns jäkligt skönt..


Vissa kläder rasar av mig,lagt bort dom,andra kläder sitter bättre och det är dom jag lever på då jag inte tänker storhandla allt för mkt innan jag är klar med min resa och framförallt inte innan kroppen är klar med sin:O)

Att gå ner i vikt genom GBP är ju en dröm på många sätt men det är oxå en mardröm på lika många sätt,att må illa tex har blivit en vanlig situation imitt liv....

Som tex ikväll på jobbet då jag glömt att ta med matlåda till middag då jag jobbade till sex,tänkte att en smörgås blir väl ok och sen så slank en liten skorpa ner och jäklar vilket illamående som slog till och nu ikväll så är blodsockret för lågt och illamåendet vill inte ge sig trots en frukt till och det innebär ju oxå att när jag mår illa så är det svårt att stoppa isig ngt i matväg,så det blir bara en ond cirkel....

Måste dock ändå säga att det oftast går bra,men det är ju en stor omställning i tänket...svårt att bara snabbt stoppa i sig för att sen komplettera hemma...men men jag lär mig väl så småningom....

Det som känns allra bäst med detta är att jag nu har verktyget att stanna kvar på den vikten som jag känner är ok,det är ju som det även är forskat på :INGA PROBLEM att gå ner(oftast) utan det som är näst intill omöjligt när man är överviktig är att bibehålla sin vikt och det handlar inte bara om dålig karaktär utan det är att kroppen hela tiden strävar uppåt eftersom man sprängt sin biologiska vikt så går man fortare och lättare upp i viktO(

Men jag tycker att livet känns mkt bättre och med 29 tappade kilon så ser jag fram emot att få köpa mig ngt riktigt jäkla snyggt till julen och tills dess så har jag tappat några kilon till......:O)

Nu så ska jag inte surra någe mera,men ha det så gott allihopa

3 kommentarer:

Katarina sa...

Grattis! Bra kämpat. Jag håller tummen upp för dig. Kram Katarina.

Therese sa...

Åh, visst är det en härlig tid nu?! Skönt att man kan släppa loss julgalningen inom sig, ska böraj så smått nästa vecka tror jag med ltie neutrala saker som smygs in ;-) Så kul att läsa om din resa, mindre kul att du får må så illa emellanåt, men tids nog hanterar du detta galant och har förhoppningsvis en hälsa och livskvalité som överväger att du får kämpa lite. DU är DUKTIG ska du veta!!! Varma och innerliga kramar!

Anonym sa...

Gud va du är duktig!!! Beundrar dej oerhört mycket!!! Kämpa på vännen!! Kram