söndag 1 november 2009

November...


Nu är vi hemma igen efter en helt underbar helg i vårat hus i Järvsö...

Vi har inte gjort så mkt,stökat på i huset,varit och köpt säsongskort och slalomutrustning till Moa,myst och myst lite till.

Ibland så är det så skönt att bara få åka iväg och inte ha så mkt för sig hela tiden,behöver inte vara späckat schema med aktiviteter,barnen tycker att det är supermysigt att bara få vara med oss,spela spel,prata och mysa med god mat och annat gott:O)

Vi var till Järvsö kyrka på allhelgona och tände ljus för mamma/mormor och jag grät och grät,det vart så starkt på något sätt.

Min mamma dog 1998 så mina barn har aldrig träffat sin mormor,men jag håller och kommer alltid att hålla henne levande för mina barn,jag vill att dom ska få en bild av henne trots att dom inte fick chansen att känna henne.

Moa frågade mycket om henne vid minneslunden och vi hade ett fint samtal där och då och det var när hon sa:Tänk mamma om vi hade kunnat vara hos våran mormor och kramats istället för att vara här och tända ljus för henne,då brast det och saknaden av min älskade mamma gjorde för ont..

Nu så ska jag ta och förbereda allt inför ännu en arbets/skol/dagmammevecka...så

"Take care out there"

Inga kommentarer: