söndag 29 november 2009

Så här har min vecka varit.....hur har du haft det????

Min vecka började inte så bra,då jag haft känning av magont/illamående en tid och det accelererade och på Måndagen så gick jag hem från jobbet(skulle nog aldrig gått dit)
Talat med min kirurg på Sophiahemmet och han satt in en ytterligare medicin mot illamående och som dessutom ska hjälpa tarmarna att "jobba rätt"och jag tycker att det blivit lite bättre.
Sedan så har ju både min pappa och min moster haft föreläsningar för mig om att jag måste dra ner på tempot och att det faktiskt inte är mer än 3 månader sedan jag genomgick en stor operation och NI har rätt...
Känner i kroppen att det är mkt nu och att orken är slut och att energin är tom,så jag försöker så gott jag kan att dra ner på tempot och snart så ska jag iallafall vara ledig efter nyår och då blir det rekreation.


På torsdagen så drog jag och barnen till Bräcke för att hälsa på mormor/gammelmormor Ingrid och baka julkakor,moster skulle även komma.

Syrran opererade sin hund Flinga på Onsdagskvällen och därav tratten
Det vart en hel del kakor,men tack och lov så kunde vi stoppa mormor i kakhysterin,så det vart 5 sorters kakor och det kommer vi ha fullt skägg med att få i oss,men det är roligt tycker barnen:O)

Här är det pepparkaksbakning på G


På Lördagen så vart det kallt och till våran STORA glädje så började det att snöa och tänk att på en gång så infann sig julstämningen:O)


Idag Söndag så bar det av hemåt och nu när vi är hemma och har adventspyntat och gjort fint så är det Bolibompa för de små och datauppdatering för den stora:O)
Härligt att komma hem till Anders oxå,han var saknad av oss alla tre:O)
Imorgon så är det Måndag igen och för mig så innebär det Fackutbildning med Julbord hela dagen,ska bli en spännande dag...
Kram på er allihopa så länge och Glad1:a Advent




2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej gumman!
Vad härligt för mormor att få besök från er alla ;O)
Trist att det är krångel för dig, tyvärr måste jag nog hålla med din far...Du måste KANSKE ta det lite lugnare för det finns ju bara en dig och den vill jag ha kvar. Puss

Therese sa...

Ja, en stor adventskram till dig från mig - nu ska vi njuuuta av julmys och stämning :-) Och du, tre månader är en kort tid, så var rädd om dig och strassa INTE, lova?! Kram