torsdag 27 maj 2010

Dagen då Bornestig slog till på Nacka sjukhus!!!!!!

Ja igår så kom min underbara man och hämtade mig på jobbet då jag hade en tid på Nacka sjukhus för ryggen.
Det tog oss ca 1½ timme dit pga trafiken och sen så ropade denne herre som var överläkare upp mig och 14 minuter senare så var jag klar....Lite snopen måste jag säga!
Jag sa på jobbet innan jag åkte att antingen så får jag en bra läkare eller så är det en helkass,enligt mig så finns det inget mellanting på läkare:O)
Jag drog en nitlott kan man säga!!!!Han var arrogant och störd och tyckte om att visa att jag var minsann ingen riktig ryggpatient och att fynden på rtg var lindriga och det hade han sagt på dryga tre minuter ,men då small det till i huvet på mig och jag vart förbannad och sa att vad bra att fynden var lindriga men min jävla värk är inte så lindrig,att ej kunna sitta eller ligga är inte så jäkla lindrigt,att behöva ta värktabletter för att kunna jobba är inte så jäkla lindrigt och då vart gubben tyst!!!!!!!!och jag oxå för den delen:O)
Sen så började han berätta om vad som är fel i ryggen och att det kan ta ett till två år innan det går över och har jag riktigt otur så är det ngt jag får lära mig att leva med,han skrev ut nya tabletter som är snällare mot min mage och svarade snällt på mina frågor och sen var det tack och adjö och när jag kom ut så sa A att det tagit hela 14 minuter och bilresan hem tog 1 timme....
Så den mannen har nog en jäkla timpenning:O)

Inga kommentarer: