söndag 23 maj 2010

Min operation och lite tankar kring den...

Ja,att jag gjorde min operation i Augusti förra året det vet väl ni alla och att det gått bra vet ni väl oxå:O)
Jag ska på ett års kontroll i slutet av Augusti el början av September och sen så är det årliga provtagningar och medicinutskrivning,men det kommer att skötas av husläkaren!
Jag har ej skrivit så fruktansvärt mycket om vikt och mått osv och det är för att jag ej vill fastna i ngt nästan tvångsmässigt som jag vet/har gjort så många gånger!
Väger sig typ varje dag,mäter sig och när vikten visar mer en dag så bryter man ihop...
Jag har ej vägt mig på ett tag,måtten har jag definitivt ingen koll på,det får jag se på ett års kontrollen.

Jag är supernöjd med mig själv just nu,köper kläder som en tok,har storlek 40/42 i stället för 54/56 el 52,byxor är strl 46 el 48 eftersom jag är lång så behöver jag lite längd på byxbenen:O)
Känner inte ett behov att gå ner så mkt mer,det tråkiga är att ryggen sätter stopp för träningen,men jag känner mig avslappnad även i det,jag hinner träna sen,kommer att bli bra!!!!
Kroppen är duktig på att "gå ihop",med tanke på de dryga 40 kg som försvunnit så är sammandragningen fantastisk,det är endast låren som jag känner behöver dras ihop mera,annars så är jag nöjd....
Tänkte bara att jag skulle skriva lite,vissa som opererats talar och skriver enbart om detta och det känns rätt för dom,jag lever mitt liv precis som vanligt fast i lite mindra mått,både på tallriken och på mig själv och försakar verkligen ingenting av livets goda,utan ser det som en försäkring om att jag kommer att leva ett mycket längre liv och får då njuta ännu mera:O)
Ibland glömmer jag nästan bort den stora operation jag gjort,helt fantastiskt!!!!

1 kommentar:

hemma hos Bus sa...

Du ska vara stolt över dig själv, för jag är grymt stolt över dig. Skrev du strl 40/42? Nej nu j-klar, jag har ju absolut större än så, fniss. Dret blir inget beach 2010 här inte...satsar på beach 2012 istället. Stor kram