tisdag 18 maj 2010

Gammeldags skoldag i Tuna!




Idag så har det varit gammeldags skoldag i Tuna skola och Moa tyckte det var väldigt roligt!


Barnen skulle vara klädda i gammeldags kläder,ha matsäck där det skulle vara smörgåsar i smörpapper,saft i glasflaska och pannkaka som var inlindad i smörpapper,lektionerna var som förr i tiden och även lärarna var klädda på gammalt vis:O)
Moa var väldigt nöjd med dagen....

Jag har idag skrivit på anställningspapper på SRK och det känns bra om än pirrigt,allt nytt är priirigt,men som jag sa till en av mina patienter idag:Pirr i magen är bra,då har man iallafall vågat att ta steget :O)
Annars så rullar det på,sockerkakorna inför vårbazaren på Tuna skola imorgon kväll är bakade och alla vardagssysslor är färdiga,så nu är det bara att ta in barnen om en stund,duscha,fika och saga ochs en så somnar nog barnen och jag samtidigt!!!!


God kväll

1 kommentar:

hemma hos Bus sa...

Vilken mysig skoldag :O)
Hoppas att det gick bra idag på nya jobbet, det verkar som det iallafall.
Jag önskar att jag var lika duktig som dig...och idag saknar jag dig extra mkt. Fråga inte varför :S
Imorg är det utb i stan och jag ska med bussen tidigt så nu är det natti natt. Kram till dig <3