torsdag 14 april 2011

Funderingar kring...


...detta med baddräkt.....hur många är det inte som helst skulle vilja hoppa över denna årstid? Jag med mitt yrke(jobbar på ätstörningsenheten för barn och ungdomar)kan lätt räkna in ett hundratal och sen så behöver jag bara gå till mig själv och nära vänner och bekanta...hur roligt är det egentligen?

Man börjar hysterisk träna,promenera och hitta möjliga och ibland nästan omöjliga träningsformer för att det är skönt naturligtvis men ändå så har man tanken...jag ska snart strutta runt på badstranden i just det BIKINI!!!!! Efter min operation som jag är så nöjd med så har jag ju tappat MYCKET i vikt,står nu helt still och är nöjd med det,gick ju fort ner och hjärnan hann inte riktigt med,känner mig nöjd men kommer kanske att jobba bort några kilo till men har ingen brådska...det som jag tycker är jobbigt är ju att hudkostymen är lite för stor för kroppenn,men herregud,det är ett värdsligt problem...finns värre saker än att ha en bristning eller att ha lite skavanker ,alla har vi olika...ja dessa funderingar sitter jag med såhär på torsdagskvällen...är lycklig med min familj,är mamma till två underbara tjejer,har en man som älskade mig innan operationen och det är värt allt för mig...glömmer aldrig det han sa när jag berättade att jag ville opererar mig:Anette,jag älskar dig som du är och det hänger inte på kilon,men om du vill så stöttar jag dig till 100 % och min man är inte mannen av ord om jag säger så,så gissa om jag vart varm om hjärtat:O)Älskar han så!!!!!!

Idag så finns det lite mindre av mig att älska ...jag trivs:O)

Ta det lugnt nu med all hets inför sommaren och bikinisäsongen,vi överlever även denna sommar...finns ju tankini...fniss:O)

2 kommentarer:

Therese sa...

Åh så klokt skrivet, och sant... Jag gruvar en hel del inför sommaren, men man är väl det man äter, dev go å glad ?! Får nog dra ner på alla onödiga kalorier ett tag så kanske jag törs visa mig i sommar utan att folk ska tro en strandad val är ute ;-P Äh... ju äldre jag blir och efter att ha fött barn trivs jag bättre, men inte helt bra, med mina "volanger"...

Å, ang reklampausen hann jag itne kissa, och maken fick serva med dryck *fniss* KRAM!

malin strandh sa...

tack för kommentaren netten :) ja tänk att vi är föräldrar allesammans nu, ja inte luddeman då .. men hans tider kommer oxå, helt övertygad.. :) o snart har Ann en skrutt, jag längtar.. å förstår du längtar ännu mer ;) moster anette :) hihi, kul. HOppas vi ses snart, så du får träffa min lilla skrutta.

Många kramar till dig & dina ifrån mig o min prinsessa.