fredag 20 maj 2011

Jag vill göra om här hemma......

Vi bor ju i ett hus som vi renoverat EN gång,men nu så börjar det suga i renoveringstarmen igen,iallafall i min...Anders är inte lika sugen!!!!
Jag har tjatat om i några år om att vi ska tapetsera om vårt sovrum,men har det blivit ngt???NEJ!
Nu så har vi dock kommit på att vi ska ratscha om helt,Ellen ska få vårt sovrum och vi ska flytta ner till hennes lekrum,vilket innebär renovering i fler rum och sen så ska vi göra om ett förråd till stor garderob,behövs många såna med TRE tjejer i familjen:O)
Anders bara suckar,men vi ska ta tag i detta under sommaren och våran "semester"


Jag går runt härhemma och bara suckar över hur allt ser ut,är less på att det ligger saker precis överallt occh att det är fult och bökigt och är nog inte den roligaste att umgås med för tillfället,men då går jag ut på olika sidor och letar efter inspiration och genast så blir jag gladare och ideerna börjar ta fart på hur vi kanske ska ordna det...
Sen är det ju så med oss småbarnsfamiljer att önskan om ett stilrent hem är en sak och hur verkligheten ser ut är en annan,men jag tycker att det ska synas att man har barn hemma och då ligger det saker lite här och där:O)

Just nu så kollar jag in och läser en del om tapeter,måla över tapeter,typer av målarfärg och annat,egentligen behöver jag inte det då jag är gift med en snickare som har dökoll,men roligt är det:O)

Nu ska jag grotta ner mig i flera hemsidor medans Ellen städar sitt rum,sen blir det en cykeltur och på em utvecklingssamtal för Moa på skolan och därefter så drar vi till Uppsala för en shoppingtur:O)

Ha en bra dag !!!!

2 kommentarer:

grannen sa...

Känner preciiiis som du =) bor i ännu-icke färgirenoverat, men har redan planer på att göra om...

Kram grannen tvärsöver hagen

Therese sa...

Hi hi här finns också renoveringsdrömmar... Blev picknick även här, men började blåsa så den förlades till vardagsrumsgolvet :-) Kraaam!