lördag 21 maj 2011

MIna barn



...är det absolut viktigaste för mig!!!!!!



Ibland så kan man känna att andra människor har åsikter om faktiskt det mesta,det tror jag att många som läser denna blogg känner igen sig i...och främst efter det att man fått barn!

Det kan vara allt ifrån att man jobbar heltid,jobbar deltid,jobbar extra,tar för lång semester eller du kanske tar för kort semester,att pappan till barnet tar VAB istället för dig,att man sitter och kollar på Facebook en fredagkväll då klockan är 20.00 och inte är med sina barn(vad vet dom om vad man gör,kan sitta med datorn i knäet då barnen ser på TV:O)


Jag är så fascinerad över detta fenomen,egentligen kan man säga att VAD du än gör så är det ALLTID någon som tycker att du gör fel!


Jag är "säker"i min mammaroll,jag känner mig som en närvarnde mamma och då menar jag inte "bara"fysiskt närvarande,mina barn VET att jag finns för dom!!!!

Jag har haft förmånen att få jobba extra på akuten under terminens gång och enbart gjort det för att få en LÅNG semester med just mina barn,dom behöver få ledigt och under ett sommarlov så hinner dom komma ner i varv och landa och det är helt enkelt UNDERBART att kunna få ge dom det,svårt att annars kunna få ihop 9 veckors semester då jag får FEM per år!!!!!

Jag jobbar i nuläget 82%,slutar 13.00 varje torsdag och ledig ALLA fredagar,då myser jag och barnen.


Äter mysfrukost,sen är ju Moa i skolan men då har Ellen och jag egen tid och sen så ser jag ALLTID till att Moa oxå får egen tid,vi hittar på saker och sen så är barnen nöjda med att bara få vara hemma och leka med kompisar:O)

Ja vad vill jag säga med detta då.....vad folk än säger om dig så känn efter själv hur din verklighet ser ut och skit sen i vad andra säger,DU vet bäst om hur just DIN tillvara och DIN familj ser ut!!!!!



LYCKA TILL därute bland alla som tycker och tänker!!!!!!!!!




1 kommentar:

hemma hos Bus sa...

Du är bäst. Kram