måndag 23 augusti 2010

Du rörde mitt inre....



...du rörde mitt sinne,du tog definitivt med dig en del av mitt hjärta idag!
Den dagen vi hämtade dig så var du en ullboll med alldeles för stora tassar till resten av din kropp,du vart snabbt en del av familjen som då bestod av Anders och mig.
Du har rest med oss,fått två barn med oss,gråtit med oss,skrattat med oss,haft fredagsmys med oss,drivit oss till vansinne med din tjurighet(väldigt lik din matte),passat barnen,där dom var så visste vi att du låg bredvis,barnen har fått gjort vad dom velat med dig,det var DIG vi fick rädda och inte tvärtom.

Alla och jag menar ALLA som kom till oss vart hälsade av dig,du pratde som bara du kunde,bar din trasa och pratade om möjligt ännu mera...vem ska göra allt det här nudå,Sudden????

Vem ska titta på oss med sina brunnar till ögon,vem ska slänga tass med oss,vem ska äta upp racketarna som vi köper till fredagsmys,vem ska prata med alla som kommer och framförallt vem ska älska oss som du gjorde och vem ska vi älska!

Mitt hjärta brast idag även om jag vet att vi hjälpte dig i din svåra stund,du somnade in i mitt knä och dina ögon tittade in i mina och sen så sov du så gott,ingen smärta mera min älskade vän.
Mina tårar i din päls,min gråt i ett rum hos vetrinären,din päls kändes precis som vanligt ochdet såg verkligen så fint ut där du låg och sov!!!!

Nu har vi gjort en grav och barnen och jag ska åka och köpa blommor till dig,din trasa sitter jag med i knäet och den kommer alltid att finnas med oss liksom alla underbara minnen som vi haft ihop...

Sov så gott min älskade vän och jag vet att DU är i regnbågslandet nu och springer runt och vi ses någongång.....

DU FATTAS MIG!!!!!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Åhhh!!! Jag förstår exakt hur du känner dig just nu. Det är kanske inte någon tröst när sorgen är som tyngst, men jag känner med er. Kramar Katarina.

kicki sa...

hjärtat då!!! Förstår precis vad ni går igenom, kram kicki

Torpet och vi. sa...

Jag gråter med dig Anette.

Anonym sa...

ÅH Anette så fint skrivet!!!! Tårarna fullkomligt forsar ner för mina kinder nu!!!!!!!!!!!!! Kramar till dig och familjen i er svåra stund!!!!!!

hemma hos Bus sa...

Snyft!!!
Den här dagen gruvade jag mig för, den dan då du skulle skriva det i din blogg.
Alla kramar i världen till dig, jag ringer lite senare idag.