onsdag 25 augusti 2010

Idag för ett år sedan.....


...så låg jag just i denna stunden och väntade på att rullas ner på operation,jag var så himla nervös!!!!
Klockan 14.00 så började jag den stora förändringen,det var magiskt på någe vis och jag kan än idag inte förstå hur bra jag mår och vilken föränding jag gått/går igenom!

Skitdålig efter narkosen,åkte hem efter några dagar,åt ml av flytande varje timme,tyckte att jag bara satt och trugade imig,var så svårt,det tog ju stopp på en gång,sakta men säkert så fördes pure kosten in i mitt liv och herregud vad mosad potatis med smör var gott:O)

Sen så gick det i etapper och till slut så åt jag vanlig mat men i mkt mindre portioner och det behövdes rutiner kring maten och så lever jag idag med,äter med jämna mellanrum och har lärt mig vad min kropp behöver för att ej tappa energin,kan unna mig det mesta men i mkt mindre mått och ibland så nyper jag mig själv för att påminna mig om att JAG GJORDE DET!!!!!!!

Ska boka in 1 års kontrollen på Sophiahemmet och träffa min kirurg Peter för att stämma av med prover,vikt mått och framförallt hur jag mår.
Jag har gått ner ca 45 kg och måtten har jag ej riktigt koll på,lovade mig själv att EJ bli fanatisk så det ska bli spännande att få höra måtten då jag skrev in mig och måtten NU:O)

Ska komma igång att träna igen och jag kan tänka mig att gå ner några kilo till,men jag är så nöjd med mig själv i dagsläget och framförallt är jag så nöjd med att för första gången i mitt liv STÅ STILL i vikt,det är ju det som är det svåra!!!!!!

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Du her gjort ett kanonjobb!!! Är väldigt stolt över dig.
Grattis på födelsedan goaste vän. Bamsekram
ps, titt in vet ja, fniss.