måndag 15 augusti 2011

Måndag fm...





....och jag har redan hunnit en hel del tycker jag!

Efter en natt med ganska så lite sömn pga ett ettrigt örsprång så gick jag upp INNAN klockan ringde,hade ställt den på 07.00.


Idag så kom lill Elin kl 07.30 och ska vara här idag då hennes mamma och pappa jobbar,barnen myser och leker och jag har tvättat,bakat en sats med kanelbullar,diskat och är sugen på att fortsätta min röjningsturne i köksskåpen!Får ej göra detta förräns i morgon då sopbilen kommer,är nämligen MAXAT i tunnorna efter helgens röjning!!!!!


I morse så skrattade jag gott åt min hund,när jag kom nerramlandes så tittade hon inte ens upp ur sin korg,när det kom främmande så satt hon sig upp för att sekunden senare ramla ihop i en hög i korgen och vid 09.30 så BAD jag barnen att väcka henne och gå ut en sväng...snacka om att tom hunden lagt sig till med sommarvanor:O)Hon har ej varit i hundgården på 10 veckor så jag ska börja skola in henne lite smått oxå på onsdag,har gjort fint där nu med nytt täcke i hundkojan och nytt ben,så henne går det ingen nöd på(tycker jag iallafall:O)

Nu så ska jag njuta av en kopp kaffe och nybakt kanelbulle...

Tjotjipp på er alla

2 kommentarer:

Therese sa...

Vilken energi!!! njut ordentligt av de nybakta bullarna <3 KRAM

Therese sa...

Ja du måste pröva den medicinen, ett annat tips är en god bit årechoklad i botten som man låter smälta med... funkar även i kaffet ;-D KRAM