söndag 24 augusti 2008

Livet som bondfru


Ja,jag är alltså vad man kallar för en bondfru och vad innebär då det??
Jo,det innebär att det här med väder får en helt ny betydelse och egentligen så spelar det ingen roll vad det är för väder,för det är oftast FEL ändå!!!

NU har vi då i sommar gått igenom höperioden utan några större sammanbrott och nu är vi inne i skördeperioden och min vanligtvis lugne man blir en muttrande skugga som vart han än är så puttrar och muttrar det....

Idag så är handå äntligen ute med tröskan för första gånegn och än så länge så är vädergudarna med honom,så jag ä densom håller tummarna hårdast på att vi inte får ngt regn så att han kan få göra klart någon gång,så han kan bli sig själv igen:)


Vad har jag gjort annars idag då,jo jag har blivit fadder!!

Till en ISBJÖRN!!!!

Jag har noga tänkt igenom vad jag ska stödja och när isbjörnen varje dag jag loggar in på datorn ser på mig med sina bedjande ögon och detta med klimatförändringarna och att om det fortsätter i den takt det gör nu med klimat och globalisering så är isbjörnen utrotad om en ca 40 år,så därför vart jag fadder!!

Nu ska jag laga tjockpannkka och gulaschsoppa och sedn ska jag bada barnen och sätta dom vid bolibompa och njuta av tystnaden:)

Kram

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Vad kul att du också fixat dig en blogg. Är på jobbet, lugnt just nu. Hoppas att vi snart kan ta en pratstund. Kramis på dig.