söndag 7 juni 2009

Hemma igen.....







Jag for ju till östersund i onsdags eftermiddag för att vara med mina två kompisar Camilla och Katarina då dom tog sina examen efter många års slit....det var så underbart att få vara med om dessa högtider....



På Torsdagen så var det jag och Anna-Lena som överraskade Camilla och på Fredagen så var vi med katarina på hennes högtid och sedan så kom resten av gänget som en överraskning och sen så var det kalas på kvällen och utgång...Herrejösses,jag har inte varit ute i östersund på 10 år,men det var kul.....
Var på stället som hette G3 på min tid men nu så heter det Plaza,klackarna i taket var det:O)

Det roligaste som hände den kvällen var faktiskt ngt helt ofattbart:När vi står i kön för att komma in så hör jag ngn som ropar mitt namn och där står en kille som jag inte riktigt lyckas placera,men det visar sig att det var en gammal patient från BOA kliniken i Åre!!!!
Herre min gud,han var ju vuxen nu och dessutom så var han FRISK!!!!!
Vart tårögd av att se honom och höra hans historia och att han nu bor och jobbar i Östersund,han är FRISK!!!!!!
Han var så sjuk,så sjuk, men idag så såg han ut som vilken normal kille som helst och det var helt underbart att se......

Nu så är jag då hemma igen och imorgon så kallar jobbet,men nu så har jag bara 6 arbetsdagar kvar innan det blir 8 veckors semester och det ska bli sååååååååååååååå himla skönt och jag längtar så jag håller på att bli tokig,men det är ju oxå en massa som måste göras på jobbet innan,överföra patienter,sommarplanera osv osv.....
NU så ska jag ta och natta mina barn så dom orkar upp imorgon bitti och sedan så ska jag pyssla om min sjuke lille make,han är riktigt risig,så då kan han få lite extra omtanke:O)

Puss och Kram på er allihopa

2 kommentarer:

hemma hos Bus sa...

Vad skönt att du har kommit hem efter en rolig helg i Jämtland. Ha en himla bra vecka och återigen tusen tusen tack. Kramis

sanna sa...

Hej! Låter som du haft det underbart.. Det är viktigt med sådan stunder i livet att få känna att mn har det trevligt med sina vänner...

Tack för det alltid så givande ord du skriver, jag tar alltid till mig det.. Jag har pratat med en som jag gått hos innan som jobbar med min barndom.

Som jag ska börja hos igen just som kör det här med KBT jag har använt det innan. Men det var så mycket med att försöka få fram minnen som har försvunnit ur mitt minne då.

Då gick det nog mest ut på att hitta mig själv igen. Men jag var nog inte motaglig då för att känna något alls för mig då. Utan bara hitta Sanna då. Men jag har gjort resan nu och jag tror verkligen att jag är redo att ta hand om mig igen...

Tack så mycket för att dun finns och det är ju synd att du inte jobbar i Sundsvall då hade jag anställt dig på en gång...

Ta han om dig vännen..