söndag 28 juni 2009

Solen skiner idag igen.....


Ännu en underbar dag vaknar man upp till....."mannen" bredvid knorrar lite över att armarna är lite ömma efter att ha lyft 8 ton hö igår kväll...jag mumlar lite medkännande och sen så hörs viskande röster ifrån barnesn rum och sen så är det full rulle...men klockan är ändå 09.00 och inom en timme så ska kompisarna komma...så det är bara att kliva upp:O

Solen värmer,barnen leker och badar,jag har dammsugit(var tvungen),nu ska det göras lite lunch till hungriga små barnmagar och sen så ska jag slänga mig i solstolen och fortsätta att läsa min braiga bok som jag började med igår,Anders sliter med höskörden och kommer hem ibland och fyller på vattenflaskan och sen iväg bara...iikväll så kommer Tarmo och hans son och ska hjälpa till och det är kanon,hjälp behövs alltid i dessa tider.....

Igårkväll så var Kicki här på middag och hon och jag lyckades pimpla i oss en del gott vin och satt och snackade strunt en bra stund,alltid lika trevligt och väldigt lagomt tycker jag,har definitvt inget behov av krogen ,har liksom vuxit ifrån den biten.....


Nu så ska jag grädda våfflor i värmen...så ha det så gott allihopa så höres vi....

1 kommentar:

Sanna sa...

Hej! Tack för alltid dina kloka ord, du ska veta att jag tar åt mig allt du skriver.. Hoppas ni fått en lika fin dag som vi.. Såg så mysigt med tältet.. Sådan har Anthon också kanske ska ta fram det till honom...

Kramar om