torsdag 15 april 2010

Hur svårt är det att köpa skor?????


Jaha,idag så var Susanne och jag i skolan och satt igång Majblommeförsäljningen och barnen var supertaggade och det var sååååååååå roligt,hoppas att det går bra för allihopa:O)

Sen så tog jag med mig Anders på Thuns för att ekipera upp honom lite inför alla kalas vi ska på framöver och jisses min skapare,tur att man har stark övertalningsförmåga,men han var ju tvungen att erkänna att det vart snyggt!!!!!!!
Sen vart det lunch på Thuns och det var så mysigt att bara äta lunch med sin man,att få sitta och prata i lugn och ro,att få äta en stund under tystnad(det är man inte så bortskämd med).

Hämta barnen tidigt och sen iväg till Thuns IGEN för att se om vi kunde hitta gympaskor och lite annat som behövdes till barnen och det var NU som det satt igång,samma visa som varje år!!!!!

Ellen var så glad när vi gick in i affären ,men förvandlades snabbt till en gråtande,snörvlande Margareta Krok som hade alldeles för stora fötter,benen var uppsvällda,skorna var gjorda på fel sätt och dom var fula på henne,ingenting passar hennes stora fötter....jag var lugn,lugn,mätte fötter,mätte skor,var lugn igen och sen så sket jag totalt i allt vad psykologi heter och sa att vi skiter i att köpa skor och ställde tillbaka dom!!!!

Då var skorna dom finaste som fanns och helt plötsligt så satt dom så bra så,så det vart ett par skor iallafall och en trött sliten mamma på köpet!!!
Moa hittade inga så det blir en vända till skopunkten för det behövs nya finskor oxå,men vi får välan se vilken dag vi får till det!!!!!

Imorgon så kommer Karin med hem efter skolan och sen på kvällen så kommer morfar för att stanna över helgen,Tarmo kommer oxå,så det blir fullt hus!
Helgen kommer att bestå av lite allt möjligt,jobb ute,jobb inne och sen på Lördagskvällen så är det 40 års kalas,så det blir skojigt...både barnvakt och chaufför...kanon:O)

Trevlig kväll på er allihopa

2 kommentarer:

hemma hos Bus sa...

Ja nog käner jag dig, och du med fniss.
Vilken mysig helg ni har framför er. Jag är ledig hela helgen men såklart inte nästa när du kommer.Fred är jag helledig och söndag går jag av men vi ska nog få till nåt. Ha en bra dag. karm

Bus sa...

Kram var det ju, här går det undan.