torsdag 1 april 2010

GLAD PÅSK!!!!


Jaha,idag är dagen då vi samlas i Blåkulla,eller???


Moa mår bättre idag,sovit i natt,febern går ner och hon säger att hon är hungrig:O)
Fått behålla blåbärssoppan på morgonen,så nu fick hon en hårbrödsmörgås,så det går åt rätt håll....

Jag var till läkaren igår och hon var inte i sin bästa form,men hon skärpte till sig när hon fick höra hur besvärlig min rygg och benen är,att jag kissar hur mkt som helst och andra symtom ,som jag inte behöver rabbla upp.
Rtg bilderna hade ej kommit så hon skulle ringa och jaga på och höra av sig till mig,är sjukskriven tom11/4.

Hon ringde mig på kvällen och det är INGET diskbråck,vilket i sig var skönt tycker jag.
Har inte riktigt klart för mig alla konstiga ord hon sa,men det är artros på flera ställen i lederna vid kotorna,vätskeutgjutningar och hon tror att det är därför det är sån smärta och även att trycket kan förklara bedövningen....

Jag har starka värktabletter som jag faktiskt nu tar för att få sova,men hon sa oxå att dom kan minska svullnaden vilket kan leda till minskning av symtom och ingen skulle bli gladare än jag,remiss skickas ill ortopedspec,så dom får kolla orsak och hur man ska göra för att få förbättring,kan få svar på mina frågor iallafall:O)

Nu ska vi försöka att få till lite påsk härhemma och A är och storhandlar och jag ska småpyssla lite och sedan även mysa lite med barnen....


GLAD PÅSK!!!!!

1 kommentar:

hemma hos Bus sa...

Vad skönt att höra att det inte var ett diskbråck :)
Vi blir hemma i helgen, lite konstigt känns det att inte fira påsk till Fjälls men det blir nog påsk ändå.
Nu ska jag fixa bort lite dammråttor och ta fram en och en annan tupp istället. Må så gott vännen min <3 och krama alla från oss.