måndag 26 april 2010

Psykologi....


Just nu så ryker det ur öronen och jag är på nedervåningen och lugnar ner mina nerver som ligger utanpå kroppen.....är så arg och ledsen :O(

Barn är underbara,men kan oxå reta total gallfeber på mig och i en sådan situation är vi nu.
Moa ligger och skriker och gråter på övervåningen och jag har varit arg,lugnat mig och försökt att tala med henne,men hon bara skriker och vill inte.

Har försökt få henne att se vad hon kan vinna genom att lägga upp läxläsningen på flera dagar,men hon bara skriker att jag är den hårdaste mamman och att hon inte ORKAR att läsa läsläxan varje dag som jag tydligen tvingar henne att göra...SUCK!!!!!

Vad ska detta leda till när hon i årskurs 2 tycker det är jobbigt med läxor,den valsen har jag oxå kört och berättat hur det ser ut i högre klasser,hur mkt läxor och prov hon har då,men NEEEEEEEEEEEJ vad jag är hemsk!!!!!!

Har satt på en kanna svart kaffe och undrar hur jag kan hjälpa andra barn och ungdomar,närjag inte kan få min egen till att läsa läxan ens en gång...dags att byta yrke till korvgubbe kanske!!!!!!

2 kommentarer:

Tant E på flata =) sa...

Korvgubbe liksom... he he... Nej du får bara inte byta jobb. Du är pricken över i:et på ditt jobb - oavsett om ens barn kan få en att känna sig maktlös :)

Bus sa...

Känner igen det där :P
Råd??? Håll ut, fniss.
Klart att du klarar av ditt jobb, mer än galant. Du vet ju hur det är. Mina barn och andras ungar, skratt! Hoppas att det gick bra idag. Kramisar.