torsdag 1 juli 2010

Bokrecension


Jag har läst Jessica Anderssons bok "När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var".
Måste erkänna att jag inte hade några som helst förväntningar på boken,men vart tagen av hennes historia och kunde inte sluta läsa!
Den handlar om henne och hennes tre syskons liv tillsammans med deras mamma som levde/lever som missbrukare.
Hur hon och hennes fyra barn flyttade runt,hennes olika män som var destruktiva och elaka,hur barnen splittrades och vart omhändertagna av socialtjänsten,deras känslor och hur dom ändå aldrig gav upp hoppet om sin mamma,hur dom själv vart destruktiva och sen hur det gått för syskonskaran idag!
En bok som berör då det är en situation som många barn och ungdomar befinner sig i,hur socialtjänsten agerar och inte agerar,vilka svårigheter som uppstår i samhället då "fel "människor skaffar barn!!!!
Den är lite "hoppig"boken,men samtidigt så är det ju en spegling av hur hennes liv sett ut!!!!!
Rekommenderas!!!

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tack för tipset!
Jag håller på att jobba på att sitta stilla och läsa en bok. Jag ska banne mig lyckas innan semestern är slut.
Hoppas att ni mår bra och att Sudden är på bättringsvägen. Håller tummar och tår. Kram