fredag 9 oktober 2009

FREDAG!!!!


Har precis lämnat Moa på skolbussen och nu är det Ellen och jag hemma.

Tycker fredagarna är mysiga och det blir lite Ellen/mamma tid,behöver få egen tid ibland,likaväl som jag knycker mig egen tid med Moa oxå:O)

Har precia avslutat frukost nr 2,delar ju upp dom då det fungerar bättre och jag mår inte alls illa då.
Tar nyponsoppa och ALLA mina vitamintabletter först och sen efter ngn timme så tar jag kaffe och smörgås och det är kanon,behöver ju energi varannan timme ungefär för att hålla blodsockret uppe och förbränningen på topp:O)

Tappar ju i vikt och kroppsform,men att det bara löper på är ju inte riktigt sant,det är jobbigt både fysiskt och psykiskt.
Jobbar jättemycket med tankar och känslor och när man tappar fort i vikt så hänger ju inte hjärnan med och med det arbete jag har så är jag fullt medveten om detta och jobbar mentalt stenhårt för att HELA JAG ska må bra,fysiskt så är det ju blodsockerfall ibland,frusenhet,trötthet,illamående och magont,vissa dagar går jättebra och andra lite sämre,men på det stora hela så är jag fascinerad av att jag mår som jag mår då det är sex veckor sedan jag opererades,kroppen har ju en fantastisk förmåga att läka:O)

Nu så ska jag ta och göra mig iordning för en sväng till Thuns med lillskrutt:O)
Kram på er allihopa


Inga kommentarer: