måndag 12 oktober 2009

SOVA!!!


Jag behöver sova,måste sova,kommer att sova,vill sova mycket ,vill sova NU!!!!

Är i ett desperat behov av att sova efter denna dagen på jobbet,känner mig som en trasa och skulle behöva byta jobb!!!

Någon som har ngt att erbjuda???

Ibland så skulle jag bara vilja jobba med skruvar och muttrar,känna att jag bara kan gå på jobbet och räkna dessa skruvar och muttrar och sen gå hem....

Ïdag så har det varit mkt på jobbet och jag kan lugnt lova att idag så lämnade jag INTE patienterna på jobbet utan vi kommer att trängas i sängen inatt,haft studiebesök idag och imorgon och jag vill att dom ska känna sig varmt välkomna,få chans att ställa ALLA sina frågor,patienter,journalföring,allt praktiskt,vi går kort om folk då det är sjukdom och semester...men ibland så skulle jag bara önska att jag bara kunde sluta bry mig i allt,låt studiebesöket bara komma,det är inte JAG som bokat in det,sköt mitt och skit i andras...men jag är inte sån och kommer nog aldrig att bli och det är jobbigt....engagerar mig nog lite för mkt i patienterna,men jag vill ju att dom ska bli bra,vill att föräldrar ska bli bra bemötta och känna sig trygga med att vi gör allt för deras barn,vill att dom ska bli uppringda tillbaka om dom blivit lovad det,varit en famn att gråta ut i och försökt att inge hopp om att det kommer att bli bättre,när jag läser detta så tycker jag inte att det är så konstigt att jag är trött...det var min dag på jobbet.

Desto härligar och välbehövd var den underbara kramen jag möttes av när jag klev innanför dörren av min 4 åring som bara skrek av lycka då mamma kom hem och en teckning av Moa som det stod"jag har världens bästaste mamma"på,vad skulle jag göra utan min underbara familj...