söndag 18 oktober 2009

snacka om nostalgi

Detta är ett kort som är taget då jag var 15 år och gick i årskurs 9 på Vattudalsskolan i Strömsund.
Varje år så hade/har 9:orna en melodifestival där vi fick skriva egna låtar.
På svenskan så skrev vi texten och på Musiken så tonsatte vi våran text och sen så tränades det på instrument och sång och herrejösses vad det lät:O)

På slutet av vårterminen så visades då detta upp vid flera tillfällen och sist var då själva tävlingen och det var en jury som till slut röstade fram vinnaren av Melodifestivaeln,vi vann inte:O)
Detta var min grupp och vi hette FRISCO och sjöng"Livet är en fest"el dyl...kommer inte riktigt ihåg.
Ja,ja detta var ett klipp från min skoltid som jag annars helst vill dra ett streck över:O)
Jag står precis under 8:an på affischen iklädd svart kjol och jeansjacka...

2 kommentarer:

Therese sa...

Hej vännen! Nu har jag läst ikapp lite hos dig, trist att höra att du har sådana problem med maten. min vän hade tur, han har bara problem med dumping när han dricker mjölk i princip, så jaghåller tummarna att det blir bättre för dig!!! Jag premenurerar ju inte på amelia, så du får recencera om julnummret är värt att köpa sedan! STOR kram, å jag slutar inte blogga - förnyar bara Lurans till Sockenvägens Söta :-)

Katarina sa...

Jo jo melodifestivalen ja. Vår grupp vann det året vi var med. Men någon talang var man ju inte i varken låtskrivning eller att spela något instrument.
Huvva!
Ha det gott. Kram Katarina.