lördag 25 juli 2009

Tårarna bara rinner

Inatt när jag skulle gå och lägga mig så läste jag ett mail ifrån en person som jag trodde var min vän,men inte längre......
Har ej sovit inatt utan har bara gråtit,funderat och känt en väldigt massa känslor.
När man känt en person under väldigt lång tid,så tror man att den personen tycker om att vara ens vän och då man läser saker om sig själv i ett mail och då man vet att man inte kan tala med denna personen för den blir arg,(det lustiga är att jag oxå beskrivs som en person man inte kan prata med för jag bara blir arg),då blir jag ledsen.
Det svåra i vänskap är givandet och tagandet och tydligen så har den här personen bara tyckt sig ge och blivit kuvad, och orkar inte mer,så hon vill ta en paus.
Jag vill inte bara ta en paus,jag känner att denna sk. vänskapen har jag och kommer aldrig att ha plats för,så som personen skrev...jag har inte energi för detta!!!!
Jag ska försöka att se om jag kan hitta min självkänsla igen,för just nu så vet jag inte riktigt vem jag är,kanske jag är så hemsk som jag beskrivs i mailet......
Vet väl att man inte ska skriva om sånt här,men HALLO detta är MIN BLOGG och min kanal att få skriva av mig och jag är ledsen ända in i hjärtat.....

4 kommentarer:

Marlene sa...

Du är allt annat än hemsk! Tvärtom.
Jag tycker du är väldig snäll och klok tjej. Kram M.

Bus sa...

Du är min vän och jag är din och så ska det alltid vara, eller hur?!
Även om man inte har tid ibland så kan man väl vara vänner ändå. Kram till dig <3

Carina sa...

Hej, det var tråkigt att läsa din blogg idag. Ta inte åt dig av mailet som du har fått. Den person jag har lärt känna under "tortyr" är en toppentrevlig och go tjej. Många kramar från Carina Friberg :-)

Lill Kusin sa...

Anette, du är en klok & väldigt rar människa. När jag tänker på dig blir jag varm inombords & även fast vi så sällan ses så finns du lixom där ändå. Du är genom go & jag tkr om dig jätte mycket!
Det finns väl ingen som bryr sig om så många som du? Trotts att vi inte är biologiskt släkt, så har både du & A alltid behandlat oss som det, och jag ser dig inte som någonting annat än min "riktiga" kusin.

Det jag vill säga med detta är att du är en underbar människa, vänner som inte uppskattar det lägger man i en låda & med locket på, & där kan dom stanna med både bra & dåliga minnen.

Ta hand om dig & dina goa familj.
Så hoppas jag vi ses snart igen!

Kram Lill Kusin.