lördag 1 augusti 2009

Grattis till Håkan och Malin:O)

Börjar inlägget med att säga GRATTIS till Håkan som idag fyller 33 år och sen till min kusin Malin som idag fyller 20 år(och det vet vi ju alla vad det betyder:O)

STOR GRATTISKRAM TILL ER BÅDA!!!!

Igår så åkte vi ju upp till Järvsö för att vara med då dom grävde upp för att kolla infiltrationen och mkt riktigt så är det FUSK!!!!!!
NU så ska det då tvistas om vem som ska stå för detta,men vi har köpt ett hus med uppifter om att ALLT är besiktat och godkänt,så det ska dom bli varse om...annars så drar vi in jursit!!!!
Snacka om energislöseri!!!! Jag och barnen lämnade Anders med etta och begav oss till JÄRV ZOO och alla djuren som finns där.
Det är en 3 km lång promenad och mest uppför och jag är MEGASTOLT över barnen som tappert travade på utan gnäll,och det var faktiskt en maffig promenad:O)
Mitt i promenaden så behövdes det ett glass och drickstopp

Högst upp så fanns då det som dom flesta vill kolla in,nämligen björnarna och det var Lovisa25 år och henns son Frank som föddes i januari.
Mamma lovisa ville mest ligga och sola och stretcha sina lårmuskler:O)

Frank däremot var på ett strålande humör och underhöll oss alla och kom så nära så nära och det var jättekul och vi stod hur länge som helst!!! Detta är lagom avstånd för mig och björnar:O)



Finns mkt gott att lukta på och rulla över stockar och stenar gjorde han och det var verkligen full rulle på honom och mamma såg mest på....
Glada och nöjda så for vi tillbaka till stugan och hade en myskväll,dva barnen somnade vid 20.30 och därefter så sov Anders och jag i varsin soffa efter en dag med en massa arbete/nöje....
Nu så är vi hemma igen då Moa var bjuden på kalas/filmkväll och det kan man ju inte missa,så nu ska jag ta och hoppa på motionscykeln(går inte att gå ute man blir så myggbiten)...
Kramelikram till er allihopa


Inga kommentarer: