torsdag 24 september 2009

Idag för 8 år sedan så.....




......vart jag mamma för första gången...då föddes våran älskade Moa:O)
Idag så firar vi Moas 8 års dag med paket,sång,kalas .


GRATTIS MIN ÄLSKADE TJEJ!!!!


Då Moa naturligtvis ville att pappa Anders skulle vara med och uppvakta så ringde klockan 05.40 och upp hoppade(nja kanske inte:O) vi och sen bar det iväg med paket och sång för att uppvakta 8 åringen som spänt sov räv i sängen:O)

Att få en mobil har det tjatats om i en evighet och idag så slog den önskan in och även en stereo vart det och lite annat smått och gott,sen blir det mer paket under dagen och kvällen och sen så fortsätter vi i några dagar med kalasandet....

Mitt i allt paketöppnande så sa Moa,idag så får jag 5 hundralappar på mitt konto oxå,nu är hon så stor så hon förstår det:O)
Morfar sätter in pengar åt barnen varje födelsedag och jul och det är så bra,så bra...det är bara lite svårt när man är liten att greppa det!

Som vanligt när barnen fyller år så blir jag nostalgisk och tänker tillbaka på dagen då hon föddes,våran förstfödda prinsessa som kom efter en graviditet fylld av besvär och allt annat som man kan tänka sig,men när det lilla knytet kom så var allt borta.
Kändes så stort och overkligt,jag var helt plötsligt mamma och Anders pappa,herrejösses,hur skulle vi fixa detta,kändes så ofantligt stort!!!


8 år senare så tycker jag att det fungerar ganska bra,men jag slås ofta av vilken lycka det är att få vara just mamma och pappa,det allra största i livet!!!




3 kommentarer:

Katarina sa...

Hej! Ja jag håller med dig om att det är lycka i allra högsta grad att få vara förälder.
Min tjej fyllde 8 år i augusti.
Det är härligt att se barnas lycka när de får öppna presenterna.
Kram Katarina.

Malin sa...

Liten tjej börjar bli Stor :) Krama om Moa å hälsa grattis ifrån mig.. Skickade iväg ett SMS imorse till dig med en grattis hälsning till Moa, men den verkar inte ha kommit fram :( Iaf, så STOR GRATTIS till Moa.

Hälsa alla andra, Kram Lillkusin

Bus sa...

Hej gummor och gubbe!
Hoppas att ni hade en bra födelsedag. Det är ju helt sjukt vad tiden har runnit iväg. En egen mobil...wow! Kram på er alla från en som tjuvtittar på arbetstid. Min dator är fortf paj :(