tisdag 15 september 2009

På banken.....

Japp imorse så bar det av till banken och ett två timmar långt möte med (min)bankkvinna Ann-Christin.
Allt skulle föras över,avslutas,startats upp,placeras om och herrejösses vad papper det vart och det snurrade bra i bådas huvuden när vi var klar.
Men jag måste säga att för första gången i mitt liv så har jag FATTAT vad jag placerat mina pengar i,pensionssparande,barnens sparande ,ppm,avtalspension och allt annat som jag aldrig riktigt förstått,men idag så har hon förklarat och jag fattat så nu känns det sååååååååå bra och jag är sååååååååå nöjd....
Skönt att ha en personlig bankman som känner ens familj,som vet allting runtikring,behöver inte förklara utan hon bara VET allting och jag är så nöjd!!!!!
Annara så var jag och kicki på IKEA och åt lunch,hon åt riktigt gott och jag festade loss på en barnportion köttbullar(som inte åts upp hela),men sen så shoppade vi loss,jag handlade mest till stugan...behöver alltid kompletteras dit.
Full rulle med allt som hör barnen till med aktiviteter i och utanför skolan/dagmamman,kompisar,kalas och allt annat.
Viktmässigt så har jag gått ner 8 kg sedan op och har nu stått still sedan i fredags,men det kommer ju att gå stegvis och jag är så nöjd...hade ju gått ner en hel del innan op oxå...denna resan har ju bara börjat...men jäklar vad jag får jobba mentalt med mig själv och tankar kring både det ena och det andra som kommer upp....
Nu så ska jag ta och lägga mig en stund och läsa en bok som jag började med i går...så vi höres imorgon.

Kramar om er allihopa

1 kommentar:

hemma hos Bus sa...

Hej på dig tjejen!
Först måste jag skriva WOW, 8 kg. Det var bra gjort. Grattis.
Hoppas att ni har det bra. Tiden snurrar i raketfart och fast jag tänker att jag ska ringa dig så flyger det bara förbi och förblir till en tanke. I går var jag i Dorotea och exdtrajobbade, det är ju synd att bara jobba heltid, skratt.
Jag blir hemma i em, hoppas att jag ringer dig då ;P
Kram kram