onsdag 3 mars 2010

Mamma

PS:Dom här rosorna är till dig mamma,du älskade ju gula rosor!!!!

...försvann drastiskt ur våra liv för 12 år sedan just idag!!!!

Tänk att det varje år blir lika jobbigt,går igenom dagen timme för timme,känsla för känsla,skrik för skrik och känner ett sting av den enorma tomhet som jag kände den dagen...kände mig som en levande död!!!!!!!

Talade med syrran idag och vi sa att det går som rutin,detta att återuppleva det vi var tvungna att gå igenom den dagen,att se skalet av våran älskade mamma,själen hade för länge sedan landat bland molnen.....

Man tycker att 12 år är en lång tid,men just idag så känns det inte så...jag vet att det redan imorgon känns lättare att andas,att det känns lättare,att jag orkar mer...jag vet allt det där för det är samma varje år och jag vet att det kommer att vara lika år för år,för det var en väldigt stor bit av mitt hjärta som mamma tog med sig den dagen,den 3 Mars 1998.

Fick ett sms av min älskade moster,hon skrev att hon fanns med mig i tanken idag och hon är verkligen det,TACK Gunnel för att du på väldigt många vis delar minnet av mamma med oss!

Pussade extra mycket på mina barn ikväll och då väller känslorna över och hjärtat gör så ont,så ont och kvar står jag med frågan som jag aldrig någonsin i mitt liv får ett svar på:
VARFÖR,mamma,VARFÖR??????

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla Gumman!
Är det idag...Förstår att det måste kännas jättetufft.Alla frågor som inte får något svar...
STOR BAMSE KRAM fråm mig

Susanne

Katarina sa...

Kramar från mig till dig/Katarina

Bus sa...

Kram.
Ja du, tänk om man visste varför!
Kram igen <3